Suzuki lanceert de nieuwe V-STROM 800, die het Adventure Sport-range van het merk komt versterken. Met zijn flitsende prestaties, comfort en uitgebreide elektronische rijdersondersteuning treedt de nieuweling in de voetsporen van de originele V-STROM 1000 uit 2002. De V-STROM 800 is technisch nauw verwant aan de eerder geïntroduceerde V-STROM 800DE en wordt nog dit jaar bij de dealers verwacht. Op de prijs moeten we nog even wachten.
Uitbreiding V-STROM-familie
De Suzuki V-STROM 800 is de nieuwe aanwinst in Suzuki’s Adventure Sport-range, met fraaie techniek, goede prestaties en een uitgebreide standaarduitrusting. Dit volledig nieuwe model wordt naast de V-STROM 800DE gepositioneerd, maar is meer gericht op straatgebruik. De nieuwe V-STROM 800 heeft eigenschappen die aantrekkelijk zijn voor zowel ervaren als beginnende motorrijders met een A2-rijbewijs. De Suzuki V-STROM 800 heeft de nieuwe paralleltwin van 776 cc, een stijf en licht frame en een geoptimaliseerd rijwielgedeelte voor maximaal comfort in een rechte lijn en flitsende prestaties in bochten. Hij is wendbaar om moeiteloos haarspeldbochten te nemen en schenkt vertrouwen om toch ook buiten de gebaande wegen te rijden.
‘All Roads Merge’
De nieuwe V-STROM 800 is ontworpen volgens het productconcept ‘All Roads Merge’. Met die filosofie wordt de veelzijdigheid van de V-STROM 800 aangetoond.De V-STROM 800 presteert dan ook uitstekend op verschillende ondergronden en biedt daarmee rijders een gevoel van vrijheid en zelfverzekerdheid voor avontuurlijk rijden. Hoogtepunten, naast de krachtbron en de geoptimaliseerde framegeometrie, zijn onder andere de uniek gevormde aluminium swingarm van dit model, vierzuiger radiaal gemonteerde remklauwen aan de voorzijde, een 19-inch gegoten aluminium 7-spaaksvelg aan de voorzijde en 17-inch achter, upside-down voorvork (SHOWA) met aan de voorzijde instelbare veervoorspanning en aan de achterzijde een met de hand verstelbare veervoorspanning en instelbare ingaande demping. Ook is de V-STROM 800 standaard voorzien van geavanceerde elektronische rijdersassistentiesystemen zoals de Suzuki Drive Mode Selector, het Suzuki Traction Control System, Suzuki’s Bi-Directional Quick Shift-systeem, ABS in twee standen en het Ride-by-Wire Electronic Throttle System. Andere kenmerken zijn het in hoogte verstelbare grotere windscherm, LED-verlichting en een 5-inch TFT-kleurendisplay.
Paralleltwin en transmissie
Suzuki’s 776 cc paralleltwin heeft dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Het maximumvermogen bedraagt 62 kW (84,3 pk) bij 8.500 toeren per minuut, maar er is ook een vermogensversie van 35 kW (47,5 pk) voor A2-rijbewijshouders. De grote tank met een inhoud van 20 liter maakt de V-STROM 800 ideaal voor de langeafstandsritten. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,4 l/100 km (WMTC) is er een riante actieradius van meer dan 400 km mogelijk tussen tankstops.
De Suzuki V-STROM 800 is verkrijgbaar met keuze uit drie verschillende kleurcombinaties, stuk voor stuk met de expressie van een ‘grenzeloze verkenner’ met kleuren die niet misstaan in welke omgeving dan ook. De beschikbare kleuren zijn: Pearl Vigor Blue, Glass Sparkle Black en Metallic Mat Steel Green. De nieuwe Suzuki V-STROM 800 wordt standaard geleverd met 6 jaar garantie en wordt nog dit jaar bij de dealers verwacht. Een uitgebreid pakket aan accessoires en accessoire pakketten is beschikbaar. De prijs van de V-Strom 800, accessoires en accessoire pakketten wordt later bekendgemaakt.
Voor meer info kijk op SUZUKI.NL