Op de afgelopen EICMA in Milaan presenteerde CFMoto veel nieuwe modellen maar ook een aantal fraaie concept modellen en custom motorfietsen.

CFMoto 450SR S

Afgelopen jaar maakte de wereld al kennis met de CFMoto 450SR. Een 35kW A2 racer aangedreven door een 450cc parallettwin die voorzien is van een 270° krukas voor de ultieme rijbeleving. Deze 450SR krijgt begin 2024 gezelschap in de vorm van de 450SR S. Zoals de extra S wellicht al aangeeft gaat deze 450SR nog een stapje verder en wordt standaard geleverd met een fraaie enkelzijdige achterbrug, een verbeterde achterrem (van 220mm naar 240mm en enkele zuigerremklauw naar dubbele zuigerremklauw) en ook de aerodynamica aan de voorzijde is aangepast. De uitlaatgassen ontsnappen bij de 450SR S aan de onderzijde van de motorfiets. TCS en een slipper clutch behoren tot de standaarduitrusting.

CFMoto 450NK

De 800NK, ontworpen door het Italiaanse designbureau Modena 40, verbaasde vriend en vijand sinds het conceptmodel uitkwam. Het eigen gezicht, zijn krachtige 799cc paralleltwin met 95pk en 81Nm is één brok sensatie! Dat de 800 dan ook een “kleiner” broertje zou krijgen was na de komst van de 450SR niet zo verwonderlijk. Dat men in Rimini bij Modena 40 niet zomaar de kuip van de SR afhaalde en een koplamp monteerde is goed te zien als we naar de 450NK kijken. De 35kW Naked doet qua looks niet onder voor zijn grote broer en door het 450cc motorblok met 270° krukas zijn acceleratie, koppel en geluid de beste ingrediënten voor een indrukwekkende rijervaring.

CFMoto 2024

CFMoto 450CL-C

Cool Life Cruising. Deze drie woorden zeggen eigenlijk meer dan genoeg over de geheel nieuwe CFMoto 450CL-C. Ook dit nieuwe model is voorzien van de 450cc parallettwin maar hier heeft CFMoto niet de nadruk gelegd op hoge toeren maar op koppel bij lagere toeren. Leveren de bovenstaande 450 modellen een maximaal koppel van 39Nm bij 7.600 toeren, de CL-C bereikt zijn maximale koppel van 42Nm al bij 6.250 toeren. Het 270° krukas principe en fraai uitlaatsysteem zorgen ook hier weer voor het ultieme cruiser gevoel. Dit wordt ook mede veroorzaakt door zijn zithoogte van 690mm waardoor je je gelijk op je gemak voelt op de 181kg wegende cruiser. De 450CL-C is leverbaar februari/ maart 2024.

CFMoto 2024

CFMoto 450MT

Het laatste 450cc nieuws maar zeker niet het minste is de geheel nieuwe 450MT. Geen klein broertje van de 800MT maar een geheel nieuw all-road model. Ontworpen door internationaal designbureau Kiska. Al meer dan 30 jaar verantwoordelijk voor meer dan 300 merken over de gehele wereld. Zij hebben om het 450cc paralleltwin motorblok (32,5kW/ 8.500 toeren & 44Nm/ 6.250 toeren) een motorfiets weten te bouwen dat overal inzetbaar is. Van dagelijks woon-werkverkeer tot langeafstandsritten en alles daartussenin, daar voelt deze 175 kilogram wegende 450MT zich thuis. Met zijn instelbare zithoogte (820 standaard & 800 verstelbaar), zijn 17,5 liter brandstoftank en de 220mm grondspeling kom je niet alleen ver zonder te tanken maar ook veilig en over elke hindernis. De nieuwe 450MT is leverbaar vanaf februari/ maart.

CFMoto 700MT

De 650MT was altijd de allrounder in het CFMoto modellenpallet en het is een logische stap dat hij het vertrouwde 693cc motorblok kreeg uit de CL-X familie. Meer vermogen, meer koppel en meer souplesse. Zijn uitlaatsysteem werd geoptimaliseerd en ook de remmen ondergingen een update. Maar het blijft niet alleen bij de techniek. Het kuipwerk werd niet alleen moderner maar ook werd de constructie steviger en het materiaal duurzamer. Voor de veiligheid werd de verlichting herzien. Helderheid en de positie van de armaturen werden aangepakt en de 700MT heeft nu een 5” TFT scherm. De 700MT is vanaf januari leverbaar.

CFMoto 2024

CFMoto 800MT Explore

Is de nieuwe 450MT wellicht de meest interessante lichte allroader in zijn klasse, de nieuwe 800MT Explore is dat zeker in het 800MT gamma van CFMoto. Na de Sport, de Touring nu dus de Explore en die heeft als extra’s ten opzichte van de Touring, een traction control (TCS), een 8” multi media interface (MMI) dashboard met touchscreen, een RDS rear radar (biedt een functie voor hulp bij het veranderen van rijstrook) en de Maxxis banden worden geupgrade naar Michelin allroad banden om de rijervaring te versterken. Technisch blijft de Explore gelijk aan de Sport en de Touring. Dit complete allroad pakket zal leverbaar worden vanaf februari/ maart.

CFMoto 800NK Advanced

Voorzien van dezelfde 799cc 2-clilinder (70kW/ 81Nm) die we kennen van de 800NK Sport maar wel vol met features waar de concurrentie op dit moment alleen nog van kan dromen. Laten we beginnen bij het 8” TFT, volledig gelamineerde, display. Voorheen slechts leverbaar in automobielen en zorgt voor een ultra helder beeld en bedieningsgemak vergelijkbaar met een tablet. IP67 waterproof, stofdicht en onder andere voorzien van voice control, carplay, simpele navigatie, positionering systeem met alarmmelding en de mogelijkheid om via de CFMoto Ride App de software van de 800NK online te updaten. Naast het geavanceerde dashboard heeft de Advanced keyless startsysteem, follow me home verlichting, automatische koplampverlichting en ambient verlichting op het stuur dat zich aanpast aan de ride modus (Rain Street Sport) van de motorfiets. Quickshifter (up&down) en stuurdemper maken de Advanced nog geschikter voor het snellere werk maar mocht je gewoon willen cruisen op de 800NK dan schakel de cruisecontrol in. Leverbaar wordt de 800NK Advanced vanaf februari/ maart 2024.

125NK Concept

Het eerste voorgestelde Concept op de EICMA was de 125NK. Onmiskenbaar een lid van de NK-familie en ook deze scherp gelijnde Naked komt uit de koker van Modena 40 in Italië. Voorzien van een fraaie singlearm achterbrug, veel carbon, een SC-Project uitlaatsysteem en een opvallend kleurenschema. Zo ziet de 125cc van de toekomst eruit en die zal de jeugd zeker aanspreken.

800MT-X Concept

Een combinatie van adventure en racing, dat is de 800MT-X. Racing dan wel in vorm van zand en modder want alles aan deze Concept ademt offroad. Van de toegepaste hardware, de verbeterde positie van brandstoftank tot aan de noppenbanden, alles lijkt klaar voor de grote rally’s zoals Parijs Dakar. Nu nog een Concept maar wie weet, de 800NK werd ook zo voorgesteld op de EICMA.

800NK GP Concept

De meest realistische Concept op de beursvloer, de 800NK GP. Een 800NK in racetrim en dan hebben we het niet alleen over de CFMoto Race kleurstelling. Van de banden tot de remmen, high-end vering, uitlaat, verhoogde voetsteunen, stuur, CNC vervaardigde onderdelen en een solo seat, alles is GP georiënteerd. Zet maar op de prijslijst in gelimiteerde serie en er zijn een hoop blije gezichten. 

675cc 3-cilinder 

Geen concept meer maar realiteit! Alleen de motorfiets(en) eromheen moeten nog bekend gemaakt worden. Deze 675cc 3-cilinder motor gaat meer dan 100pk leveren en zal zijn maximaal toerental rond de 12.300 toeren draaien. Bij 8.250 toeren levert hij 68Nm en hij moet in staat zijn om de motorfiets in minder dan 3 seconden van de 0-100km/h te brengen. Geduld is een schone zaak.

450CL-C Low Ride

Om te laten zien dat de CL modellen van CFMoto ook zeer geschikt zijn voor customizen heeft men de 450CL-C aangepast en hem een meer Bobber maatpak aangemeten. De CL-C Low Ride neemt duidelijk alle stijlelementen van de 450CL-C over maar maakt hem een stuk agressiever. Opvallend detail is de one-off voorvork en het solo zadel dat mooi boven het brede achterwiel lijkt te zweven.

700CL-X Spirit

Wellicht een stuk eenvoudiger om in je eigen mancave te fabriceren, de 700CL-X Spirit. Scrambler style hooggeplaatst uitlaatsysteem, een strak beklede buddyseat met dito handvatten, een breed en laag stuur in combinatie met gele verlichting aan de voorzijde zorgen voor een appetijtelijke verschijning die bij elke Distinguished Gentleman’s Ride hoofden doet draaien.