Indian Motorcycle introduceert de volgende evolutie van de iconische Indian Scout. Voortbordurend op het authentieke DNA van de Scout, zet de gloednieuwe 2025 Indian Scout line-up haar ongeëvenaarde geschiedenis voort met vijf modellen, drie uitrustingsniveaus en meer dan 100 accessoires voor eindeloze personalisatie.

Met de laagste zithoogte in de branche biedt de Indian Scout een zelfverzekerde zithouding met een sportief en stabiel rijgedrag. ABS op alle modellen verhoogt het remvermogen, terwijl Traction Control en verschillende rijmodi op geselecteerde modellen een rijervaring op maat bieden met slechts één druk op de knop.

“De kans krijgen om het ontwerpproces voor de volgende evolutie van de Scout te leiden is een droom die uitkomt,” zei Ola Stenegärd, Director of Product Design voor Indian Motorcycle. “Onze topprioriteit was om de iconische naam van de Scout hoog te houden en ervoor te zorgen dat de nieuwe line-up net zo tijdloos zou zijn als al zijn voorgangers. Voor ons was het noodzakelijk om het geheel clean te houden, de iconische lijnen van de Scout te volgen en een totaalplaatje te creëren wat eenvoudig te customizen is. Om dit te bereiken begon het allemaal met het stalen buizenframe en het volledig nieuwe V-Twin motorblok.”

Het hart van de gloednieuwe Indian Scout is een volledig nieuw ontworpen, vloeistof gekoeld 1.250 cc V-Twin motorblok – de SpeedPlus 1250. Met een vermogen van 82 kW en een koppel van meer dan 109 Nm biedt iedere Indian Scout een indrukwekkend snelle acceleratie. De elektronische brandstofinjectie zorgt voor een consistente brandstofvoorziening, wat leidt tot een snelle maar soepele gasrespons, terwijl een responsieve versnellingsbak het vermogen binnen handbereik houdt voor de sportieve motorrijder.

“De Scout is een geliefd model en het meest iconische, dan wel historische model van ons assortiment, dat weerklank vindt bij alle soorten motorrijders. Van mannen tot vrouwen, van over de hele wereld,” zegt Ben Lindaman, Product Director voor Indian Motorcycle. “Sinds de lancering van de huidige Scout 10 jaar geleden is het middelgrote cruisersegment geëvolueerd. Na veel onderzoek te hebben gedaan, waren de inzichten van motorrijders de drijvende kracht achter onze ontwikkelingen die prioriteit gaven aan de iconische styling van de Scout, zijn toonaangevende prestaties en nieuwe, op de rijder gerichte technologie.”

Model Line-up

Indian Scout Bobber

Gestript, met een agressief ontwerp en rauw vermogen is de Scout Bobber de perfecte expressie van de iconische bobber stijl. Een zwart gekleurde styling met kenmerkende bobber spatborden en koplampgondel geven dit model de echte bobber look. Een solo zadel versterkt de minimalistische bobber esthetiek zonder in te leveren op comfort, en houdt de rijder stevig in bedwang bij hard accelereren. De indrukwekkende 51 mm vering creëert een lage stance voor een agressieve custom look. Bar-end spiegels geven de motorfiets een afgeslankt en strak uiterlijk met verbeterd zicht.

Indian Sport Scout

Geïnspireerd door de geschiedenis, maar opnieuw ontworpen voor de stijl van vandaag de dag, geeft de Sport Scout een agressievere twist aan de Scout line-up. Stijlvolle glanzend zwarte 150 mm risers en blokaccenten komen standaard bij deze uitvoering. Het machinaal bewerkt T-stuk en het stuur maken het plaatje compleet, zowel qua custom looks als qua aangepaste ergonomie die past bij zijn dreigende stijl met verbeterd bereik en betere controle voor sportief rijden. Het sportzadel biedt rijders meer steun in de rug en daarmee comfort om langer en sportiever te rijden, zonder afbreuk te doen aan de strakke styling van deze motorfiets. De kwartkuip geeft de Sport Scout direct vanaf de fabriek een stijlvolle en custom look, terwijl hij ook bescherming biedt tegen de wind. Het 19-inch voorwiel draagt bij aan het agressieve karakter van de Sport Scout, zowel qua stijl als qua wendbaarheid.

Indian Scout Classic

De Scout Classic is een op het erfgoed-geïnspireerd ontwerp dat voldoet aan de behoeften van hedendaagse Amerikaanse cruiser-rijders. Premium chroom, klassiek uitlopende Indian Motorcycle spatboarden en een spa zuivere lak zullen op ieder kruispunt hoofden doen draaien. De wielen dragen bij aan de tijdloze, authentieke stijl. Een lage zithoogte en ontspannen ergonomie zorgen voor een gemakkelijke, zelfverzekerde rit op elke snelheid, of je nu woon-werkverkeer rijdt of een weekendje weg gaat.

Indian Super Scout

Als je graag lange afstanden rijdt, ervaar je ook graag comfort en stel je hoge eisen aan je motorfiets. De zadeltassen, spaakwielen, het windscherm en het passagierszadel zijn allen standaard op de Indian Super Scout. Met de zadeltassen kunnen rijders moeiteloos essentiële spullen meenemen. Ze zijn eenvoudig te gebruiken met de snelsluiters. Ook het windscherm bevat een quick release systeem, waardoor je deze eenvoudig verwijderd voor een andere look, terwijl de veerweg van 76 mm het comfort vergroot om langer en verder te kunnen rijden. Premium chromen afwerkingen en een hoogwaardige lak dragen bij aan de tijdloze styling die voorkomt uit het erfgoed van de Indian Scout.

Indian 101 Scout

Geworteld in de geschiedenis als ée1n van de beste motorfietsen ooit gemaakt, is de Indian 101 Scout speciaal gebouwd om de best presterende Scout ooit te zijn. De lat wordt hoog gelegd voor Amerikaanse V-Twin cruisers, zowel qua vermogen als qua stijl. Met verstelbare piggyback achterschokdempers, omgekeerde, verstelbare voorvering en dubbele Brembo® remschijven zit de Indian 101 Scout vol met eersteklas onderdelen die een statement maken. Een op maat gestikt solo-zadel in gunfighter-stijl biedt eersteklas comfort dat past bij de premium prestaties van deze motorfiets. Deze prestaties zorgen voor een ongeëvenaard zelfvertrouwen. Bovendien benadrukken de stijlvolle, glanzend zwarte risers en T-stuk met machinaal bewerkte accenten zijn agressieve karakter, terwijl ze bijdragen aan de custom uitstraling en de doelgerichte ergonomie. De premium look van de 101 Scout wordt afgemaakt met premium badges, een exclusieve lak en sprekende graphics.

Prijzen starten bij €18.190,- voor de Scout Classic Black metallic (NL) en €15.190,- voor België.

Kijk voor meer info INDIAN MOTORCYCLE BENELUX